ECZANELERİMİZDE 01.07.2016 TARİHİNDEN İTİBAREN BAŞLAYACAK İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN ZORUNLULUĞU İLE İLGİLİ
Değerli Meslektaşlarımız,
Bundan önce yaptığımız duyurularda 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu ile bu Kanuna bağlı Yönetmelikler çerçevesinde eczanelerimizde yapılması gereken işlemleri ve yine mevzuat doğrultusunda 01 Temmuz 2016 tarihinden itibaren az tehlikeli iş yerleri sınıfına giren eczanelerimizde iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin e sertifika programına dahil olarak sertifika almaya hak kazanan eczanelerimiz tarafından veya ortak Sağlık güvenlik birimlerinden hizmet satın alınarak yapılmasının zorunlu olduğu sizlerle paylaşılmıştı.
Konu ile ilgili olarak Yönetim Kurulumuz bölgemizde bir çok OSGB ile görüşme yapmış, bu görüşmeler sonucu en uygun olarak belirlediği Kayahan OSGB ile eczacılarımız adına kapsamlı bir anlaşma imzalamıştır.
Buna göre OSGB ile protokol imzalayan eczanelerimiz mevzuat çerçevesinde gerekli olan aşağıdaki hizmetleri alabileceklerdir.
1. İŞ GÜVENLİĞİ UZMANININ GÜVEN VE SORUMLULUKLARI
a) Rehberlik ve danışmanlık;
· İşyerinde yapılan çalışmalar ve yapılacak değişikliklerle ilgili olarak tasarım, makine ve diğer teçhizatın durumu, bakımı, seçimi ve kullanılan maddeler de dâhil olmak üzere işin planlanması, organizasyonu ve uygulanması, kişisel koruyucu donanımların seçimi, temini, kullanımı, bakımı, muhafazası ve test edilmesi konularının, iş sağlığı ve güvenliği mevzuatına ve genel iş güvenliği kurallarına uygun olarak sürdürülmesini sağlamak için işverene tavsiyelerde bulunmak.
b) Risk değerlendirmesi;
· Risk değerlendirmesinin yapılmasını sağlamak; gerekli çalışmaları planlayarak alınacak sağlık ve güvenlik önlemleri konusunda işverene önerilerde bulunmak ve takibini yapmak.
c) Çalışma ortamı gözetimi;
· Çalışma ortamının gözetimini yapmak, işyerinde iş sağlığı ve güvenliği yönünden yapılması gereken periyodik bakım, kontrol ve ölçümleri planlamak ve uygulanmasını kontrol etmek,
· İşyerinde kaza, yangın veya patlamaların önlenmesi için mevzuata uygun çalışmalar yapmak ve uygulamaları takip etmek; doğal afet, kaza, yangın veya patlama gibi durumlar için acil durum planlarının hazırlanmasını sağlamak, periyodik olarak eğitimleri ve tatbikatları yaptırmak, acil durum planı doğrultusunda hareket edilmesini sağlamak,
ç) Eğitim, bilgilendirme ve kayıt;
· İş sağlığı ve güvenliği eğitimlerini ilgili mevzuata uygun olarak planlamak ve uygulamak.
· Çalışma ortamının gözetimi ile ilgili çalışmaları kaydetmek ve yıllık değerlendirme raporunu işyeri hekimi ile işbirliği yaparak hazırlamak.
d) İlgili birimlerle işbirliği;
· İşyeri hekimi ile işbirliği yaparak iş kazaları ve meslek hastalıkları ile ilgili değerlendirme yapmak, tehlikeli olayın tekrarlanmaması için inceleme ve araştırma yaparak gerekli önleyici faaliyet planlarını hazırlamak ve uygulamaların takibini yapmak,
· İşyeri hekimi ile işbirliği yaparak yıllık çalışma planını hazırlamak.
·
1. İŞYERİ HEKİMİ HİZMETLERİ
a) İşverene, iş sağlığı konusunda rehberlik ve danışmanlık yapmak,
b) Çalışanların işe giriş ve periyodik sağlık muayenelerini yapmak,
c) Çalışanlara genel sağlık konularında eğitim vermek,
d) İşin yürütümündeki ergonomik ve psikososyal riskleri değerlendirerek, iş ile işçinin uyumunu sağlamak,
e) İş sağlığı ve güvenliği kurulu çalışmalarına katılmak,
f) İşyerindeki gözetim ve denetim sistemi çalışmalarına katılmak,
g) Kantin, yemekhane, yatakhane, kreş ve emzirme odaları ile soyunma odaları, duş ve tuvaletlerin bakımı ve temizliği konusunda gerekli kontrolleri yapmak,
h) İş güvenliği öncülüğünde yapılan risk değerlendirmesi çalışmalarına katılmak,
i) İşyerindeki risklerin değerlendirilmesi ve önlenmesi ile ilgili mevzuata uygun koruyucu sağlık muayenelerini yapmak, meslek hastalıkları için önlem almak ve olma ihtimali olan kişileri yönlendirmek,
j) Gece vardiyaları da dâhil olmak üzere işçilerin sağlık gözetimini yapmak,
k) İşyerindeki genel hijyen şartlarını denetlemek,
l) Yıllık çalışma planı hazırlamak,
m) Küçük cerrahi müdahaleler, dikiş, pansuman, enjeksiyon yapmak.
FİYATLANDIRMA
ŞİRKET ADI |
LOKASYON |
TEHLİKE SINIFI |
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI İŞYERİ HEKİMİ |
KİŞİ BAŞI SÜRE |
PERSONEL SAYISI |
AYLIK TUTAR |
YILLIK TUTAR KDV DAHİL |
|
ADANA ECZACI ODASI |
ADANA |
AZ TEHLİKELİ |
UZMANLIK |
10 DAKİKA |
1 KİŞİ İÇİN |
20 TL |
240 TL KDV DAHİL |
|
2 KİŞİ İÇİN |
35 TL |
420 TL KDV DAHİL |
||||||
3 KİŞİ İÇİN |
50 TL |
600 TL KDV DAHİL |
||||||
İŞ YERİ HEKİMLİĞİ |
5 DAKİKA |
|||||||
4 KİŞİ İÇİN |
65 TL |
780 TL KDV DAHİL |
||||||
5 KİŞİ İÇİN |
80 TL |
960 TL KDV DAHİL |
İş Güvenliği Uzmanlığı İçin KDV oranı %18 , İşyeri Hekimi için KDV oranı % 8’ dir.
· FİYATLARA KDV DAHİLDİR.
· ÇALIŞAN SAYISI 5 KİŞİ ÜZERİ HER PERSONEL İÇİN 15 TL(KDV DAHİL) FİYATA EKLENECEKTİR.
Öncelikle bu hizmetlerden faydalanmak isteyen meslektaşlarımızın 17.06.2016 Cuma günü mesai bitimine kadar çalışan personel sayısı ile birlikte Eczacı Odamıza talep bildirimi yapmaları gerekmektedir.
Hizmet alacak eczacılarımızın belli olmasının ardından yapılması gereken işlemler ayrıca duyurulacaktır.
Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.
Sorular için yöneticilerimize danışabilirsiniz:
Yönetim Kurulu Üyesi Ecz. Ahmet Gökhan ÖNAL Cep Tel: 0532 556 84 29
Denetleme Kurulu Üyesi Ecz. Mehmet Serkan KILINÇ Cep Tel: 0530 345 77 12