BASIN AÇIKLAMASI

Değerli Meslektaşlarımız,

TEB web sitesinde yayınlanan basın açıklaması aşağıdadır;

İLAÇ TAKİP SİSTEMİ ERTELENDİ, MEDULA DA ERTELENSİN

Değerli Basın Mensupları,

01.03.2010 tarihinde yaptığımız açıklama ile, uzun süredir devreye girmesi planlanan, ancak teknik aksaklıklarının olması  nedeniyle bugüne kadar Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından 3 kez ertelenen MEDULA Reçete Onay Sistemi’nin 1 Mart 2010 tarihinde devreye alınmasıyla yaşanan sorunları sizlerle paylaştık.

İlaç Takip Sistemi uygulamalarının TEK EKRAN üzerinden sürdürülebilmesi için, MEDULA Onay Sisteminin devreye alınmasında acele edilmiş, sistemdeki eksiklikler giderilmeden, teknik yeterlilik sağlanmadan sistem devreye alınmıştır. Bu nedenle, reçete karşılamada büyük bir aksama yaşanmıştır. Oysa MEDULA sisteminin devreye girmesi öncesinde, yaşanabilecek aksaklıklar tespit edilerek Kurum’a bildirilmiş, uygulamanın ertelenmesi talep edilmişti. Ancak Kurum sistemin ülke genelinde hizmet vermek için yeterli kapasiteye ve donanıma sahip olduğu bilgisini vererek sistemi hizmete açmıştır.

Pazartesi günü yaptığımız açıklamada, meslektaşlarımızın ilaç temin hizmetini eksiksiz biçimde verebilmesi için İlaç Takip Sistemi’nin; hastalarımızın tedavi hizmetini sorunsuz biçimde alabilmesi için de MEDULA Sisteminin ertelenmesini talep ettik. Sağlık Bakanlığı İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü 02.03.2010 tarihinde bir genelge yayımlayarak, İlaç Takip Sistemi uygulamalarını 16.05.2010 tarihine ertelemiştir. Ancak, bazı basın ve yayın organlarında MEDULA Sisteminin de ertelendiği ifade edilmektedir. Bu bilgi doğru değildir. MEDULA Reçete Onay Sisteminde herhangi bir erteleme yapılmamıştır ve hastanın ilaca ulaşımı bu sistem nedeniyle gün geçtikçe artan boyutta güçleşmektedir.

Hasta yoğunluğunun yüksek olduğu gündüz saatlerinde sistem hiç çalışmamakta, yoğunluğun azaldığı akşam saatlerinde ise yavaş çalışmaktadır. Sisteme, üniversite ve devlet hastanelerinde görev yapan hekimlere ait bilgilerin girişi tamamlanmadığından, doktorların yazdığı reçeteler sistem tarafından onaylanmamakta; hasta, hastane ile eczane arasında mekik dokumak zorunda kalmaktadır.

01.03.2010 tarihinden önce düzenlenmiş raporlar MEDULA Sistemine aktarılmadığından, eczacılar bu raporları sisteme yeniden kaydetmek zorunda bırakılmakta; gerek sistemin yavaş işlem yapması, gerekse bu raporların sisteme yeniden kaydında bazı sorunlar yaşanması nedeniyle, eczanelerde uzun hasta kuyrukları, mutsuz hasta toplulukları oluşmaktadır. Eczacılar ilaç temin hizmeti verememekte, hasta ilaç temin hizmeti alamamaktadır.

Diğer yandan, hastanelerin acil servislerinde yazılan reçeteler, MEDULA Sisteminde 1 günlük doz için onay vermekte; bu nedenle hastaların tedavisi aksamaktadır. Sağlık Uygulama Tebliğinde bu tür bir düzenleme olmadığı halde yapılan bu uygulama ile, yine hastalar mağdur edilmektedir.

Bir kez daha görülen odur ki, “başlayalım, gerisi gelir,” yaklaşımı, hizmet kalitesini düşürmekten, hizmeti aksatmaktan, hastaları ve sağlık alanında çalışan kişileri mağdur etmekten başka bir sonuç doğurmamaktadır. Sağlık sorunlarına deneme-yanılma yöntemi ile çözüm üretilemez. İlaç ihtiyaç olduğu anda alınması gereken bir üründür. Hastalara “bugün sistem çalışmıyor, yarın gel” diyemezsiniz. Ancak ne yazık ki 1 Mart’tan beri eczanelerimizde yaşanan durum budur.

Sistemdeki eksiliklerin giderilmesi, sistemin doğru ve kesintisiz hizmet vermesini sağlamak için yapılacak her türlü çalışmaya Türk Eczacıları Birliği olarak katkı vermeye hazırız. Bizler İlaç Takip Sistemi gibi MEDULA Reçete Onay Sisteminin de veri eksikliklerinin tamamlandığı, Sağlık Uygulama Tebliğine uygun hale getirildiği ve ülke genelinde hızlı ve kesintisiz hizmet vermek için yeterli altyapısı sağlanana kadar ertelenmesini talep ediyoruz.

TÜRK ECZACILARI BİRLİĞİ


04 Mart 2010     Okunma Sayısı : 2639     Yazdır