E-REÇETE VE DEVAM REÇETELERİ HAKKINDA

 

Değerli Meslektaşlarımız,

Adana Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'nün web sayfasında yayımlanan duyuruda;

Kurumumuz sigortalı ve hak sahiplerince ünitemize şahsen, telefon, fax veya mail yoluyla yapılan

ihbar ve şikâyetlerin değerlendirilmesi neticesinde aşağıda belirtilen şikâyet konularının artış gösterdiği tespit edilmiştir.
 
1-      Sigortalı ve hak sahipleri muayene olmadıkları ve ilaç almadıkları halde adlarına e-reçete düzenlendiği ve eczanelerden alınmış olduğu,
 
2-      Sağlık Hizmet Sunucularında muayene olan hastaların reçetelerinin ise, hastanın eczaneden ilacını almadan önce başka eczane tarafından sisteme girilmiş görüldüğü, hastanın ilaçlarını alamadığı için mağdur olduğu,
 
3-      SUT 'un 'Elektronik    Reçete Uygulaması' başlıklı 4.1.5.maddesinin 9.fıkrasında “Yeniden e-reçete düzenlenmeksizin yapılacak ilaç temini”ne dair;
 
A-) Eczanelerce devam reçetesinin, hastanın bilgisi dışında, hastanın e-reçete numarasını içeren ilk reçeteçıktısı ile eczaneye başvurmadığı halde önceden sisteme girişinin yapılması sonucu hastaların ilaçlarını alamadığı için mağdur olduğu,
     
B-) Devam reçetesi hakkında bilgi sahibi olmayan hastaların raporlu ilaçlarının bitiminde yazdırdıkları reçete ile ilaçlarını herhangi bir eczaneden almaya gittiklerinde, MEDULA sistemine devam reçetesinin hastanın bilgisi dışında daha önce girilmesi sonucu hasta şikâyet ve mağduriyetlerinin arttığı tespit edilmiştir.
 
 Bu tespitler neticesinde;
 
1-      Hasta şikâyet ve mağduriyetleri artmıştır. 
 
 2-  Eczanelerin şahsın Eczaneye müracaatını beklemeden devamreçetesi olarak MEDULA eczane kayıtlarına girip ilları hastaya zamanında ulaştırmağından şahsın mağduriyetine neden olan eczanelerin bu davranışı ile şahsın illarını kendi eczanesinden almasına mecbur bırakmıştır.
 
 3- Hastanın ilaçları raporluda olsa ilacı kullanmasına gerek olmayacak şekilde şifa bulması, ilacın değtirilmesi sebebiyle ilacı kullanmayacak olması ya da hastanın vefatı gibi durumlarda hak sahibinin müracaatı olmadan sisteme kaydedilen bu tip reçetelerin Kurum zararı oluşmasında yüksek risk taşıdığı anlaşılmıştır.
 
 Yukarıda açıklanan nedenlerle hasta mağduriyetinin ve kurum zararının oluşmasının önlenmesi amacı ile;
 
 1- Öncelikle hasta mağduriyetinin bir an önce giderilebilmesi için Hastaların bulundukları il ve ilçelerde şikâyetlerini kısa sürede ünitemize ulaştırmaları için EK–1 de sunulan şikâyet dilekçelerini eksiksiz doldurarak ünitemize gönderilmesinin sağlanması gerekir. Bunun için hastanın müracaat ettiği SGK birimi, sağlık tesisi veya eczanenin hastaya yardımcı olması arz/rica olunur.
 
 2- Bu tip eczanelerin tespiti durumunda 5510 Sayılı Kanunun ilgili hükümleri, GSS İşlemleri Yönetmeliği ve 2012/41 sayılı genelge gereğince inceleme yapılacaktır.
 
 
 3- Bu duyuru ve eki dilekçe, sgkadana.gov.tr adresinde yayımlanmıştır.
                                                
 


24 Haziran 2013     Okunma Sayısı : 7927     Yazdır