Çukurova Üniversitesi Balcalı Hastanesi Günübirlik Reçetelerin Karşılanması Esnasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar


Değerli Meslektaşlarımız,

Çukurova Üniversitesi Balcalı Hastanesi Günübirlik reçetelerin karşılanması esnasında olası hasta mağduriyetini önlemek için dikkat edilmesi gereken ve uyulması gereken noktaları tekrar hatırlatmak adına izlenmesi gereken adımlar;

-         Büro personeli tarafından okunan reçetelerin medula sistemine girişi yapılır.

-         Fark çıkan ilacın eşdeğeri ile değiştirmek kaydıyla depolardan ilaçlar temin edilir.

-         SUT’a uygun olup olmadığı kontrolü yapılır

-         Aynı gün içinde büroya reçete ile ilgili olumlu ve ya olumsuz bildirim yapılır. Reçete okunduktan sonra büro bilgilendirilmediği takdirde personelimiz reçetede SUT ve İlaç temin problemi olmadığını ilacın eksiksiz teslim edileceğini düşünecektir. Reçetedeki ilaçlar belirtilen teslim günü sabah 08:15’e kadar eksiksiz olarak, medula çıktısıyla birlikte büroya teslim edilmelidir.

-         Reçete karşılayan eczane aynı gün fiyat farkı, muayene ücreti, SUT eksikliklerini söylediği takdirde bunun çözülmesi adına büro personelimiz tarafından gerekli önlemler alınabilecektir. Aksi takdirde hastaya ilaç teslim ettikten sonra fark çıkaran ürün eşdeğeri ile değiştirilemeyeceğinden, çıkan ilaç farkından büro personelimiz sorumlu olmayacaktır. Aynı şekilde medula çıktısıyla ibra edilmemiş olan muayene ücretinin tahsilâtından da büro personelimiz sorumlu olmayacaktır.

-         Reçetede düzeltilmesi gereken SUT ile ilgili maddeleri ve eklenmesi gereken ibarelerin adeobalcaliburo@hotmail.com adresine e-posta yoluyla yazılı olarak iletilmesi, mail atıldıktan sonra gün içinde ulaşıp ulaşmadığının teyit edilmesi gerekmektedir.

-         Reçete girişi yapıldıktan sonra aynı gün medula çıktısının adeobalcaliburo@hotmail.com adresine mail atılması veya Balcalı büro aranarak  provizyon çıktısındaki tutarın bildirilmesi gerekmektedir. Reçete tutarı bildirilmeyen eczanelerin limiti takip edilemediğinden yeni reçete okunmayacaktır.

-         Reçete veya raporda SUT’a göre düzeltilmesi istenen reçetelerin maili atılmasından sonra büro en kısa sürede işlemleri yapılacaktır. Ancak bir rapora istenen işlem yapıldıktan sonra aynı raporda tekrar başka bir madde için değişiklik istenmesi durumunda sorun yaşanmaktadır.

Sorun yaşamamak adına;

·        Yeterli personeli, Sağlık Uygulama Talimatı konusunda sıkıntı yaşayan ilaç temin etmekte sorun yaşayan eczanelerimizin sırası geldiğinde reçete kabul etmemeleri, eksikliklerini giderdikten sonra reçete kabul etmeleri işleyişin bozulmaması adına önem arz etmektedir.

·        Sistemin sağlıklı işleyişi için Odamıza ödenmesi gereken katkı payının ivedilikle ödenmesi gerekmektedir.

Meslektaşlarımıza önemle duyurulur.



Ek Dosyalar

GÜNCEL ECZANE LİMİTLERİ

22.05.2014